FANDOM

Stary kraj (ang. The Old Country) - pierwszy rozdział gry Mafia II. Akcja tego epizodu rozgrwya się 11 lipca 1943 w miasteczku San Celeste na Sycylii.

AkcjaEdytuj

Dzieciństwo i młodość VitoEdytuj

Vito1

Vito przegląda stary album rodzinny

Vittorio Scaletta w deszczowy wieczór z papierosem w ręku ogląda stary album rodzinny. Przypomina sobie stare czasy, gdy był jeszcze dzieckiem i z powodów złej sytuacji finansowej rodziców był zmuszony emigrować do nieznanej Ameryki. Małemu Vito bardzo podobał się rozmach tak wielkiego miasta jak Empire Bay, z drugiej strony nowe mieszkanie rodziny Scalettów było obskurne i zaniedbane. Ojciec zatrudnił się w porcie u Dereka Pappalardo, który zorganizował mu wyjazd do USA. Zarabiał jednak bardzo niewiele, a większość wypłaty wydawał na alkohol. Gdy Vito już trochę dorósł, rodzice posłali go do szkoły, by nauczył się w końcu angielskiego. Tam poznał Joe, swojego najlepszego przyjaciela. W biedzie często dokonywali niewielkich kradzieży i rabunków. Pewnego razu, uciekając z łupem po napadzie na juilera, Vito został złapany przez policję. Był to rok 1943, trwała II wojna światowa i Stany Zjednoczone szukały osób mówiących po włosku, by wysłać ich na front na Sycylię. Przestraszony perspektywą zostania w więzieniu osiemnastoletni Vito zgłosił się do wojska.

Front włoski, Sycylia, lipiec 1943Edytuj

Vito&Williams1

Zdjęcie Vito z jego jednostką

Vito został przydzielony do 504. jednostki spadochroniarzy, operacja "Husky". Miał dokonać desantu we wschodniej Sycylii, ale jego jednostka została ostrzelana przez artylerię, przez co musiał skakać ze spadochronem. Jedynie 3 osoby przeżyły ten atak. Potem razem z miejscowym miejscowym ruchem oporu miasteczka San Celeste, walczył z ludźmi Mussoliniego. Na rynku razem z szeregowym Williamsem uratował jednego z mieszkańców z rąk faszystów, a następnie przypuścił atak na ratusz. Tam zabił kilku wrogów, ale skapitulował, gdy w ratusz strzeliło działo samobieżne Wespe. Prawie cała jednostka i ruch oporu zginął. Resztę dobijali faszyści. Gdy Vito miał już być zabity, wrodzy żołnierze usłyszeli głos dona Caló, szefa miejscowej mafii, który wezwał ich do zaprszestania ataku. Cały garnizon poddał się bez słowa.

CiekawostkiEdytuj

  • Czołg, jaki pojawił się w tym rozdziale to niemieckie Wespe;
  • Don Caló to jedyna rzeczywista postać pojawiająca się w serii gier Mafia.
Rozdziały w Mafii II
Poprzedni:
-
Stary kraj Następny:
Nie ma to jak w domu